Commercial news from Israel - 24th February 2025

24 פברואר 2025

הרכבת הקלה עוד לא על הפס.

מהסלוגן 'קשה עכשיו הקלה אחר כך' נשאר בינתיים והדגש על בינתיים 'קשה עכשיו'. תשאלו את כל בעלי שטחי המסחר סמוך לתחנות הקו האדום בתל אביב ומחוץ לה. בניגוד לפריז, ניו יורק, רומא לונדון וכד' המסחר מסביב לתחנות הקלה עדין לא התרומם והסיבות רבות ומגוונות.

זה מתחיל בכמות האבסולוטית של התושבים –'פוטנציאל הקונים', שהוא נמוך משמעותית מחו"ל.

במהלך שנים של העבודות, הרבה עסקים לא יכלו לעמוד 'בעוצר ההכנסות', סגרו ומתקשים לשוב ולפתוח את שעריהם.

הרגלי ההגעה לעבודה עדין לא השתנו, עדין לא התרגלנו מנטלית לנסיעה עירונית ברכבת.

השימוש בקלה מוערך כ 38% מהצפי. במדגם לא מייצג: אני שואל את לקוחותיי / חברי אם נסעתם? ורבים מהם לא ירדו לקלה אפילו פעם אחת ולא מבינים את החוויה.

הסופ"ש הארוך של עובדי ההי טק (עבודה מרחוק) משאיר לעסקים רק שלושה ימי פעילות מסחרית אמיתיים, שני, שלישי, רביעי. 43% מהמשך הפוטנציאלי.

התפוצצות תופעת השליחים. תנסו לתפוס מעלית בבניין משרדים בין 11:30 ל 14:00 ותבינו לבד – רק שליחים. העובדים כבר כמעט לא יורדים לאכול ברחוב.

שנים ארוכות של חוסר יציבות פוליטית וגיאופוליטית בישראל גורמים ליזמים, גם האקטיביסטים ביותר, לשבת על הגדר ולראות לאן האווירה הכללית תלך.

עלויות הקמה עצומות, סביב ה 10 אלפים ₪ למ"ר וריבית גבוהה, דורשות אומץ כאשר העתיד לוט בערפל. בד"כ בעל העסק מבקש שעלות ההקמה תהיה על בעל הנדל"ן.

חברי ובעל המקצוע תמיר בן שחר מדבר איתי על סוג עסקים מאוד מסוים שמתאים. בעיקר עסקי to go. אנחנו תמיד ממהרים והכל אצלנו 'על הדקה'. תדמיינו מסחר באצטדיון כדורגל. ייקח זמן עד שעסקי ה destination יגיעו.

מסעדות ובתי אוכל, ללא קשר לקלה נסגרו בשנים האחרונות באחוזים גבוהים יותר מעסקים אחרים.

וכמו שניר דבורי אומר 'אבל'

הכל נכון להיום וזה עניין של זמן עד שנתרגל ונאהב את השימוש בקלה.

ובהתאם המסחר יחזור, בכל זאת 72 שנים רק ציפינו.

קווים נוספים ומטרו משמעותם מסחר מעולה נוסף.

אגרת הגודש תדחוף יותר אנשים להשתמש בקלה ותניע את המסחר.

תיכנון עירוני אגרסיבי של מגורים ועסקים לא ישאיר ברירה. לא נפסיק לצרוך.

כמאמר הסלוגן "הקלה אחר כך".

נדל"ן מסחרי בישראל

שמן נדל"ן מניב בע"מ התקשרה בהסכם לרכישת זכויות חכירה מהוונות במקרקעין ומבנה באזור התעשיה ברקן בשומרון שייעודם לתעשייה, מגרש בשטח של כ- 25 דונם ועליו מבנה בשטח בנוי של כ – 15,500 מ"ר, בתמורה ל כ – 90.7 מיליון ₪ .

חברת בת של קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן בע"מ התקשרה בהסכם למכירת  בפרויקט סלמהMOMA  בתל אביב תמורת 150 מיליון ₪.

נדל"ן מסחרי מעבר לים

שותפות של אלוני-חץ נכסים והשקעות בע"מ חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב, להעברת בעלות מלאה על 3 נכסים ל JPM כשהם חופשיים מכל חוב .

חברת בת של מישורים השקעות נדל"ן בע"מ השלימה הסכם למכירת מלון Courtyard Tucson airport בתמורה לכ-14.9 מיליון דולר ארה"ב.

חברת בת של מדיפאואר (אוברסיז) פאבליק קו. לימיטד חתמה על הסכם לרכישת מתחם מסחרי

נדל"ן בכותרות

ברכות לחברנו עדי דנה על מנוייו למנכ"ל חברת אזורים.

מליסרון במו"מ על קרקע בבת ים (גלובס).