Commercial news from Israel - 16th September 2024

16 ספטמבר 2024

אם הכל משותף אז בואו נשתף בעוד משהוא.

תקנות התכנון והבנייה מגבילות בחוק את מספר מקומות החניה לבניין משרדים חדש הממוקם במרחק של עד 300 מ"ר ממערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים, למקום חניה אחד לכל 240 מ"ר. במילים אחרות קומת משרדים של 1,200 מ"ר תקבל 5 מקומות חניה בלבד (היום כ 35), בד"כ לטובת המנכ"ל, העוזרת האישית שלו ו 3 סמנכ"לים.

מנהלות כוח האדם בוכות.

במטרה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית (תחב"צ), התקנות הקדימו את המציאות ויצרו מצב של מחסור במקומות חניה, לפני יצירת פתרונות הסעה וגורמות למתח בין שוכרים לבעלי נכסים. כמעט בכל עסקת שכירות ובעיקר של שטחים מעל 5,000 מ"ר, האתגר העיקרי הוא מתן פתרון לנושא החניות וניהול החניות, אתגר שמכביד ומאריך את משך המו"מ. (גם נושא שלט על הבניין אבל זה לפוסט אחר).

העבודה ההיברידית / מהבית יצרה מציאות מעניינת גם בנושא החניות. בעצם חברה שעובדת 3 ימים מהמשרד לא משתמשת יומיים בשבוע בחניות שלה.

אפליקציה פשוטה יחסית, מערכת LPR (בקרת חניון חכמה) ויוזמה, יִצְּרוּ co-parking בחניונים ומעשית יגרמו לחניון לעבוד יעיל יותר ויגדילו את "ההיצע הרעיוני" של חניות בחזקת זה נהנה וזה לא חסר.

העיריות מצידן מזהות את הבעיה ואת העיכוב בהוצאה לפועל של התחב"צ ובונות חניונים ציבוריים גדולים במרכזי אזורי התעשייה שמשמשים תחליף לחניונים במגדלים ומהווים נכס מניב לעירייה.

נדל"ן מסחרי בישראל

רני צים מרכזי קניות בע"מ התקשרה במזכר הבנות למכירת פרויקט בפרדיס, בשטח כולל של כ- 6,100 מ"ר, תמורת 13.8 מיליון ₪ (לדיווח).

 

נדל"ן מסחרי מעבר לים

חברת בת של ישרוטל בע"מ חתמה על הסכם לרכישת נכס מלונאי ברומא הכולל 130 חדרי אירוח, תמורת כ 68,000,000 אירו.

נדל"ן בכותרות

אלטו השכירה מרכז לוגיסטי בדאלאס לענקית האופנועים היפנית קוואסאקי ב-45 מיליון שקל לחמש שנים (דמרקר).

ריט 1 תשקיע 300 מיליון שקל בפארק מסחר ותעשייה באשקלון (כלכליסט).

גיא בטוח: אחרי שהמלחמה תסתיים יהיה "בום", וזה הסקטור שיושפע לטובה (גלובס).